samenvatting week 5 en maandag 26 mei - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu samenvatting week 5 en maandag 26 mei - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu

samenvatting week 5 en maandag 26 mei

Blijf op de hoogte en volg anton

26 Mei 2014 | Spanje, Ponferrada

Samenvatting week 5: vertrokken vanaf Los Arcos. Zondag Astorga bereikt. Sterke tegenwind gedurende drie dagen. Uitgestrekte velden. Uitgestorven dorpjes. Nog 300 km te gaan. Fysiek en geestelijk in prima conditie.

We hebben niet het gevoel dat we al vijf weken onderweg zijn. De gang zit er aardig in.
Vanmorgen duurde het echter even, voordat we onderweg waren. De kettingen van de tandem moesten wat aangespannen worden. De fietsenmaker opende de zaak pas om 10.00 uur.
Tegen twaalven vertrokken we voor de beklimming naar Cruz de Ferro.
Op de achtergrond stak de besneeuwde Teleno boven alles uit. Vlak na Foncebadon kwam het bekende Cruz de Ferro in zicht. We hebben daar koffie gedronken en zijn daarna aan de steile afdaling begonnen. Op de smalle, hobbelige weg was het goed in de remmen knijpen vanwege de massa van de tandem en de berijders. Met een vaartje van 60 km/u denderden we El Acebo binnen. We kwamen aan in een splinternieuwe Albergue.

• 26 Mei 2014 - 20:14

Nynke:

Wauw, wat een prachtig landschap zeg!
    Wij hebben nu wel echt het gevoel dat jullie al vijf weken weg zijn.
    We zijn nu wel een beetje met aftellen begonnen, haha. Nog maar 300 km dat schiet op.

Jullie genieten nog maar lekker verder, want het is voor jullie ook zo weer voorbij.

Dikke kus Bennie, Nynke, Tjesse, Jelmer en Dorienke

• 27 Mei 2014 - 15:51

Jan Smit:

Jullie gaan geweldig. Nog een paar dagen en jullie zijn in Santiago. Jos was vandaag in Burgos. Ook mt hem gaat voorspoedig. Veel succes de komende dagen.