zaterdag 24 mei - Reisverslag uit León, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu zaterdag 24 mei - Reisverslag uit León, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu

zaterdag 24 mei

Blijf op de hoogte en volg anton

24 Mei 2014 | Spanje, León

Bij het opstaan rond half acht scheen de zon, maar tijdens het uitgebreide ontbijtbuffet was er mist ontstaan en toen we vertrokken hebben we de handschoenen aangedaan. Maar de harde wind die we de laatste dagen tegen hadden, was gaan liggen en dat was een verademing. Na een kilometer of 10 brak de zon weer door en was het heerlijk fietsweer. In een kapelletje in Bercianos del Real Camino, waar de koster juist de deur open deed, hebben we een kaarsje opgestoken en een stempel gekregen. Langs dit stuk van de Camino zagen we veel wandelaars, parallel aan de fietsroute. Veel mensen reageren spontaan op het zien van de tandem en als we met hen spraken, kunnen ze niet geloven dat we helemaal uit Nederland zijn komen fietsen. Voor Leon waren we het spoor even bijster, dit kwam door de aanleg van een nieuwe snelweg. De oude wegen waren afgesloten of opgebroken. Uiteindelijk komen we om ongeveer half vijf in Leon aan en vinden we via het bureau voor toerisme een hotelletje.

• 24 Mei 2014 - 21:53

Marieke:

Lieve Pa en Ma,
    Wat gaat het goed, echt super! De laatste etappe zo ongeveer? Wat apart dat jullie juist in Spanje wat zwaarder fietsweer hebben. Nu hopelijk qua weer nog een paar mooie dagen te gaan. Papa zit nu vast de voetbalwedstrijd te kijken? Morgen gaan we naar de fam. V te A, feestvieren ;-)
    Morgen een rustige dag? Liefs van ons vier.

• 24 Mei 2014 - 22:56

H. &. À:

Hallo Toppers.
    Goed gedaan hoor,jullie zijn echt Friesche doorfietsers.
    Wat zijn er veel kerken onderweg hè?
    Fijn om daar even naar binnen te gaan en even de rust in je zelf te zoeken en te ervaren lijkt mij.
    Geniet van alle kleine schoonheden die jullie elke dag opnieuw tegen mogen komen zowel van de natuur als van de mensen onderweg.
    Het zijn de kleine dingen die het zo verrassend maken en het einde van de tocht is in zicht dus geniet er nog een paar dagen volop van.
    Tenslotte was het jullie lang gekoesterde wens om deze tocht te volbrengen!
    We wensen jullie veel vreugde en gezondheid tot finish!!
    Hartelijke groet en liefs van ons.
    H. &. A

• 25 Mei 2014 - 10:35

Trees:

Lieve Doortje en Anton.
    Jeetje wat zijn jullie ver en wat is het genieten zeg, Hopelijk hebben jullie weer wat mooier weer het is hier prachtig dus je zou denken in spanje ook. Die kaarsjes die overal branden een lichtje voor velen heel tof.
    Lievertjes de laatste kilometers en jullie doel is bereikt geweldig.
    Heel heel veel toi toi toi en een dikke kus van ons Gerard en Trees