Samenvatting week 4 en maandag 19 mei - Reisverslag uit Medrano, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu Samenvatting week 4 en maandag 19 mei - Reisverslag uit Medrano, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu

Samenvatting week 4 en maandag 19 mei

Blijf op de hoogte en volg anton

19 Mei 2014 | Spanje, Medrano

Een echte topweek. De kilometerteller heeft het begeven. We tellen nu af: nog ongeveer 600 km te gaan. Prachtig weer gehad. Geen drup regen. Alleen zon en het werd steeds warmer. Fysiek geen problemen. Moraal is ook uitstekend.

8.00 uur moesten we weer vertrekken. We waren de laatsten. Er waren verder geen fietsers. Het Belgisch echtpaar, dat als vrijwilliger de refuge 2 weken beheert, hebben we de hand geschud en moed ingesproken. Ze hadden het gisteren wel zwaar en moeilijk. De refuge liep helemaal vol. 70 plaatsen. Een moeilijk doende Corsicaan maakte nogal wat stampij. Ook 's avonds bleef het lang onrustig met veel wijn drinkende Spanjaarden. Het echtpaar vertelde ons dat dit hun laatste jaar was als vrijwilliger. De man was al 73!
Over een golvende weg (een soort 7-heuvelenweg) gingen we, onder een bewolkte hemel en wat lagere temperaturen dan gisteren, richting Logrono.
In Viana, waar we nieuwe handdoeken hebben gekocht, troffen we de fietsvrienden van eerder: Win en Ton.
Via Navarrete, waar we tussen de middag warm gegeten hebben, kwamen we in Sotés, na een klim van 3,5 km en hevige tegenwind. We hadden de pijp uit en vonden Albergue San Martin, waar we de dag en nacht zullen doorbrengen.

Noot van de redactie: Sotés wordt niet herkend als locatie op het kaartje, Medrano, een nabijgelegen plaats wel, vandaar niet de exacte locatie vermeld.

• 19 Mei 2014 - 22:41

Joke:

Kmteller heb je niet meer nodig, genieten van t moment, omgeving en beleving.
    Groet Joke

• 19 Mei 2014 - 22:57

Nynke:

Ook wij tellen nu af. Elke dag 100 km, dan kunnen jullie volgende week weer thuis zijn...
    Nee hoor, geniet er maar lekker van.
    Ook hier is het nu genieten met prachtig zomers weer.
    Dikke kus van ons

• 20 Mei 2014 - 08:49

J:

ik zou nog een ommetje Spanje maken.
    Geniet er maar van.

• 20 Mei 2014 - 10:27

Peter:

Knap hoor. Strak tempo. Jullie worden door veel mensen met bewondering gevolgd.
    Dikke kus en groeten van Peter, Lisa, Tim, Rick en Jasper.
    Ps wanneer jullie Sinterklaas zien doe hem dan ff de groeten van de boys.

• 24 Mei 2014 - 13:58

Nel En Harmen:

Jullie reisverslagen met bewondering gelezen.
    Wat een belevenis,super knap.
    Nou de laatste paar honderd km.nog!!
    Succes en zet hem nog even op,geniet ervan!!

Groetjes,
    Nel en Harmen.