Vrijdag 16 mei: Spanje! - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu Vrijdag 16 mei: Spanje! - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van anton gaastra - WaarBenJij.nu

Vrijdag 16 mei: Spanje!

Blijf op de hoogte en volg anton

16 Mei 2014 | Spanje, Roncesvalles

8.45 uur zaten we op de fiets. Het zou een pittige dag worden. In St. Jean Pied de Port hebben we 4 kg bagage teruggestuurd naar Zorgvlied. Allemaal nog niet gebruikte kleren enz. Nog een paar boodschappen gedaan en op weg naar Roncesvalles. Om ongeveer 13.00 uur fietsten we Spanje binnen. De Ibaneta pas wachtte. Een klim van 25 km naar een hoogte van 1057 m. Vaak is het daar mistig. Maar onze topdagen kunnen niet op. Vandaag weer een. Schitterend weer. Lekker warm. Prachtig uitzicht op de Pyreneeën. De afdaling naar Roncesvalles was heerlijk na zo'n klim. Bij het klooster, de refuge, werden we opgevangen door een Nederlands sprekende Hospitalero. Het was er erg druk. Er zullen ongeveer 300 pelgrims de nacht doorbrengen. Er zijn maar een paar fietsers. Zojuist zijn we uit de pelgrimsmis gekomen.

• 16 Mei 2014 - 22:22

Gerardtrees:

Lieve pelgrimmers ;-)). Volgens wij hebben jullie een electrische tandem.
    Jullie gaan als een speer het enige afzien is toch dat appart slapen
    4kilo retour zo daar kun je maar vanaf zijn ga je nog harder, sneller.
    Wel bedenk ik me dat wij nu weg zouden gaan, bakkie doen bij g en t .is er niet bij.
    Geweldig dat jullie het zo goed doen en genieten.
    Slaap lekker hopelijk met zij twee naast elkaar.
    Goede nachtrust en toi toi toi voor morgen.
    Dikke kus van ons G en T

• 17 Mei 2014 - 00:18

Peter:

Mmmm beetje jaloers. Ik ben er alleen maar met het vliegtuig geweest. Gran canaria dan. Haha. Vanavond gevoetbald en weer gescoord. Met mn hoofd. Kleinste van het veld.
    Mrg om 0810 naar makkum tim moet daar voetballen. Super hoe jullie het doen. Trots.dikke kus Peter

• 17 Mei 2014 - 10:46

Nynke:

Zo jullie zijn toppers! Knap hoor. Zo'n klim, dat is niet niks.
    Echt heel erg knap.
    Groetjes van ons allen!

• 17 Mei 2014 - 21:07

Riet Tolboom.:

Wat een prestatie leveren jullie.Riet